Køreprøve

Når du har gennemført alt din kørselsundervisning samt bestået den teoretiske prøve, mangler du kun én ting, før du selv kan køre ud på vejene – nemlig køreprøven. Selvom mange stadig bliver nervøse ved tanken om at skulle op til den praktiske køreprøve, er der faktisk meget lidt grund til det.

Som elev hos Ascot Køreskole bliver man gennem teoretiske og praktiske lektioner rustet så godt til den praktiske køreprøve, at vores køreskole i dag har en rigtig høj beståelsesprocent. Alle vores kørelærere sørger hele tiden for at vurdere, om den enkelte elev er klar til prøven, og mangler man lidt rutine, tager man blot nogle ekstra lektioner. På den måde sikrer vi, at langt størstedelen af vores elever får en god oplevelse til køreprøven.

Hvad bliver du testet i til den praktiske prøve?

Når du er til køreprøven, er det vigtigt at huske på, at den motorsagkyndige ligesom din kørelærer ønsker, at du skal bestå. Det er altså en myte, at man dumper på mindre småfejl, som ikke udgør en risiko for andre. Alle bilister laver små fejl fra tid til anden, og de motorsagkyndige vil dermed kun dumpe elever, hvis de laver større fejl, der potentielt kan udgøre en risiko for personskade eller kollision.

Spørgsmål til køreprøve?

Har du spørgsmål til den praktiske køreprøve, eller er der andet, vi kan hjælpe med? Så er du mere end velkommen til at kontakte Ascot Køreskole allerede i dag på telefon 70 12 10 10 eller via vores mail info@ascotkoreskole.dk. Vi glæder os til at høre fra dig.

Køreprøve – priser

Det kan faktisk være meget forskelligt, hvad en praktisk køreprøve ender med at koste. Når du skal op til den praktiske prøve, skal du betale et prøvegebyr til staten på 1170 kroner, og derudover skal du også betale for leje af køreskolevognen. Lejen ligger på 750 kroner. Hos Ascot Køreskole har vi dog sørget for at inkludere lejen i vores samlede pakkeløsninger, således at du slipper for at betale dette beløb som en ekstraudgift, første gang du skal op til køreprøven. Hvis du ligesom mange andre af vores elever ender med at bestå din køreprøve i første forsøg, vil du dermed kun have en ekstraudgift på de 1170 kroner i gebyr i forbindelse med køreprøven.

Stort tillykke til Jeppe med kørekortet - det var godt kørt

Såan ser en glad Thea ud - stort tillykke med kørekortet

Glade Shireen - kørekortet er i hus - ses i trafikken

Stort tillykke med kørekortet til Albert - godt kørt